Samla in åsikter från dina kunder, oavsett var de befinner sig
Via Touchscreen, Email, SMS eller annat.
För dig som inte hade chansen att delta på webinaret om Kundnöjdhet så finns nu under en begränsad tid en gratis video.
Klicka på knappen för att se videon!
Vi glömmer 90% av en upplevelse inom 30 dagar. Därför får du bäst resultat - och högst svarsfrekvens - när du samlar in feedback direkt på plats. Gör dina mätningar så korta eller långa du vill, våra mallar följer forskningen som säger att människans "attention span" är 8 sekunder och vi gör det mesta utav det.
Vissa vill bara klicka och gå, andra kan tänka sig svara på följdfrågor. Vi har löst det med en smart tackruta som både säger tack - och låter den som vill gå vidare.
Utöver det har vi boostat mätaren med ett brett frågebibliotek och de mest kraftfulla analyserna som kan dra pricksäkra slutsatser av väldigt korta undersökningar. Det är slut med plastknappar och andra ytliga mätningar.
Gå till Feedbackterminal
Email, SMS & Telefon
När du behöver nå din målgrupp på andra sätt än med feedbackterminaler kan ni genom vår tjänst göra utskick genom Email & SMS. De väljer själva att svara på datorn eller mobilen.
Visste du att standardkameran i de flesta telefoner kan läsa av QR-koder som öppnar en undersökning direkt? Detta är populärt hos många som håller i kurser, föreläsningar och event som avslutar sin presentation med att samla in feedback innan deltagarna gått.
Precis som med feedbackterminalerna är verktyget fullspäckat med smarta frågetyper och kraftfulla analyser - så att du kan göra korta, effektiva enkäter med massa givande slutsatser.
Webb, länkar & integration
Skräddarsydd lösning
Vi förstår att alla lösningar inte passar alla och att det finns unika behov i olika organisationer. Till skillnad från traditionella enkätföretag som levererar det de alltid levererat är vi precis tvärt om.
Om ni har en specifik idé ni vill utveckla med oss eller bara vet ert problem men inte lösningen så finns vi där för er. Vi kan utveckla nya system eller bygga vidare på vår motor - som partner för er framtida feedback.
Vi bidrar med expertis inom realtidsfeedback och kan agera helhetsleverantör eller innovationlabb - ni bestämmer. För de som inte arbetar över molnet eller kräver extra hög säkerhet är vårt system fullt redo att installeras lokalt hos er. Om ni vill ha terminaler med anpassat utseende, touchskärmar utomhus eller andra skräddarsydda lösningar så är vi med hela vägen från idé till produktion.
Vi glömmer 90% av en upplevelse inom 30 dagar. Därför får du bäst resultat – och högst svarsfrekvens – när du samlar in feedback direkt på plats. Gör dina mätningar så korta eller långa du vill, våra mallar följer forskningen som säger att människans “attention span” är 8 sekunder och vi gör det mesta utav det.
Vissa vill bara klicka och gå, andra kan tänka sig svara på följdfrågor. Vi har löst det med en smart tackruta som både säger tack – och låter den som vill gå vidare. Utöver det har vi boostat mätaren med ett brett frågebibliotek och de mest kraftfulla analyserna som kan dra pricksäkra slutsatser av väldigt korta undersökningar. Det är slut med plastknappar och andra ytliga mätningar.
När du behöver nå din målgrupp på andra sätt än med feedbackterminaler kan ni genom vår tjänst göra utskick genom Email & SMS. De väljer själva att svara på datorn eller mobilen.
Visste du att standardkameran i de flesta telefoner kan läsa av QR-koder som öppnar en undersökning direkt? Detta är populärt hos många som håller i kurser, föreläsningar och event som avslutar sin presentation med att samla in feedback innan deltagarna gått.
Precis som med feedbackterminalerna är verktyget fullspäckat med smarta frågetyper och kraftfulla analyser – så att du kan göra korta, effektiva enkäter med massa givande slutsatser.
Vi förstår att alla lösningar inte passar alla och att det finns unika behov i olika organisationer. Till skillnad från traditionella enkätföretag som levererar det de alltid levererat är vi precis tvärt om.
Om ni har en specifik idé ni vill utveckla med oss eller bara vet ert problem men inte lösningen så finns vi där för er. Vi kan utveckla nya system eller bygga vidare på vår motor – som partner för er framtida feedback.
Vi bidrar med expertis inom realtidsfeedback och kan agera helhetsleverantör eller innovationlabb – ni bestämmer. För de som inte arbetar över molnet eller kräver extra hög säkerhet är vårt system fullt redo att installeras lokalt hos er. Om ni vill ha terminaler med anpassat utseende, touchskärmar utomhus eller andra skräddarsydda lösningar så är vi med hela vägen från idé till produktion.
Detta är vår mest populära metod. Den ger respondenten valet att svara på några snabba följdfrågor som sedan analyseras på djupet. En Handlingsplan kommer automatiskt till din inkorg, redo för vecko- eller månadsmötet.
Följ er utveckling genom en enkel smiley-fråga. Denna fångar upp den generella magkänslan.
Välj följdfrågor från en mall eller skriv egna. Respondenterna väljer själva om de vill svara eller inte. Vi har tagit hjälp av forskning för att så många som möjligt ska svara.
De följdfrågor som skapar nöjdhet och missnöjdhet pekas ut. Du behöver inte ens tolka några grafer, det du behöver prioritera för att öka nöjdheten står klart och tydligt.
Använd smileys, stjärnor, siffror eller dina egna symboler. Skala 3-5.
Överskådlig sida med kortfattade följdfrågor. Perfekt efter en helhetsfråga.
NPS-frågan: "Hur troligt skulle du rekommendera oss?" är standard inom kundnöjdhet.
Samla in fritext eller kontaktuppgifter i ett anpassat fält för email eller nummer.
Spalta upp dina alternativ och bestäm hur många val som får göras.
Ladda upp egna bilder, om det så är på maträtter, avdelningar eller annat.
Ge respondenten valet att gå vidare med "Tack, vill du gå vidare?", för bästa resultat.
Använd frågebiblioteket och mallarna för att komma igång snabbt.
Tel: 010-1510909    |    Email: kontakt@greatrate.se
Automatiskt genererade handlingsplaner levereras till er mailkorg på en tid som passar er. Ni får ett färdiganalyserat prioriteringsunderlag baserat på en djupgående analys. Handlingsplanen är speciellt framtagen för att enkelt kunna kommuniceras till er personal.
Ni kan hämta ut anpassade exporter i antingen PDF eller CSV/Excel. Det är möjligt att exportera på urval eller respondentgrupp. Vill ni ha sammanfattningar skickade till er löpande kan ni aktivera Auto-rapporter som kommer Dagligen, Veckovis eller Månadsvis.
Vår molnbaserade portal är tillgänglig dygnet runt alla dagar. Ni når alla era resultat i realtid och kan med vår avancerade segmenteringsmodul segmentera, jämföra eller slå ihop data. Användarhierarkin anpassas efter er organisation och era önskemål. Vi har ett GreatRate-API som låter er överföra data till era egna affärssystem.
Allt ifrån stora IKEA-varuhus, bilhandlare till små ICA-butiker har visat att systematisk insamling av den direkta upplevelsen leder till snabbare förbättringar som syns på sista raden. Den traditionella NKI-undersökningen vet inte vilka tider som sticker ut eller exakt vad som påverkar negativt just då.
Nyckeln ligger i två saker:
1. Se trender så att ni kan förutspå vad som behövs när det kommer till exempelvis schemaläggning.
2. Automatisk fördjupning som exempelvis visar om det är det ekologiska utbudet eller skyltningen som är problemet. Undersökningar kan enkelt delas upp på avdelningar så att olika ansvariga kan se just deras förbättringsområden.
Patienternas inflytande och delaktighet är avgörande för en bra upplevelse. Och en bra upplevelse är avgörande för att de ska välja er nästa gång de står i valet att välja vård. Ni skapar förtroende genom att förstå hur de känner och visa att ni bryr er.
Valet av feedbackverktyg speglar också er image och kvalitet – en ytlig mätare säger att ni tar lätt på deras åsikter, medan en smart, modern mätare visar att ni ligger i framkant och vill deras bästa. Ta hänsyn att olika individer har behov av olika lösningar – förutom nöjdhetsmätningar används GreatRate för att kommunicera enklare med patienter som har språksvårigheter, där det är enklare att uttrycka sig med bilder. Ibland kan det vara smidigt att ta med sig en surfplatta till sängkanten och samtidigt ha tillgång till ett kraftfullt och intuitivt enkätverktyg.
För att gäster ska rekommendera er och komma tillbaka är det mycket som ska fungera. Bra service, god mat, bra utbud och en lokal som ger rätt atmosfär. Stress gör ofta att allt inte hinns med – dåhjälper GreatRate er att prioritera rätt.Ta med undersökningen tillsammans med notan, eller låt gästerna svara på en smileyterminal som är anpassad till ert varumärke med precis rätt kvalitetskänsla. Servitören eller gästen kan själv ange vem som serverade, så att personalen kan få personlig feedback och skapa ännu bättre service nästa gång.
Ni kan även undersöka benägenheten att rekommendera er genom frågetypen NPS (Net Promoter Score).
Marknadsundersökningar bygger på att fånga en direkt upplevelse om en produkt eller att hitta nästa taktiska drag. Ett verktyg som finns där kunden är ger dig ovärderlig kunskap och kraften att växa och ta marknad. Traditionella enkäter kommer inte i närheten av fördelarna med direkt feedback.
Ta reda på vad kunderna föredrar och hur de tänker så att du kan basera kampanjer och personas på fakta. Ta reda på hur produkter och digitala tjänster ska utvecklas. Ta reda på hur de uppfattar ditt varumärke och skala upp er plats på marknaden.
Att kunna ge gästen respons på ett klagomål, till exempel genom att gästen anger sin email om de vill bli kontaktade, är bra men långt ifrån tillräckligt. Det individuella perspektivet behöver kompletteras med de övergripande mönstren – de återkommande problemen som påverkar många gäster. Det är så ni tar marknadsandelar och ökar lönsamheten. Här hjälper GreatRate just ert hotell med att hitta specifika förbättringsområden som centrala, traditionella enkäter inte hittar.
Ni har också full möjlighet att komplettera med frågor om ni öppnar en ny bar eller ska bygga om entrén och vill veta vad gästerna tycker.
Event tar lång tid att planera och feedback inför, under och efter gör att ni kan lägga energi på rätt saker. Gör förbättringar under eventets gång eller se till att nästa event lockar fler besökare och får nöjdare deltagare. Att få direkt feedback på övergripande nöjdhet, programpunkter och service ger er många konkurrensfördelar.
Som utställare kan du engagera besökare i din monter och samla in viktig kontaktinformation. Du kan också engagera publiken under konferenser och föreläsningar, genom att ställa frågor live som visar vad gruppen tycker eller tror om ämnet. GreatRate kan alltså själv bidra till bättre upplevelser genom att engagera till deltagande.
Stamkunder och ovana resenärer har en sak gemensamt – de vill känna sig välkomnade och vill att allt ska fungera. På flygplatser gäller det att snabbt hitta lösningar på problem – och där hjälper GreatRate er att förstå “varför”. Är det bemötandet eller informationen som är det underliggande problemet i biljettkontrollen? Är det halt på golvet eller fungerar inte handtorkarna på toaletten? Snabba mätningar där det krävs, och mer dynamiskt innehåll där ni har nytta av det.
På själva resan – på tåget, flyget eller bussen – är mätare eller QR-koder/länkar kraftfulla verktyg för att skapa en optimal upplevelse.
Matsalar och studiemiljöer behöver ofta förbättringar. Anonym feedback – i ett verktyg som kan hantera eventuella “skoj-svar” – låter alla elever komma till tals. Utöver detta finns det också många utbildningstillfällen som kan förbättras. Lektioner, föreläsningar, seminarier och övningar. Vanliga utvärderingar är alltför tunga och oflexibla.
Låt deltagarna utvärdera på sin mobil i slutet av föreläsningen, på en mätare på vägen ut eller snabbt på sin dator. Skolinspektionen är tydliga med att systematiskt kvalitetsarbete och delaktighet är viktigt. Detta är elevdemokrati på högsta nivå.
Att hantera alla recensioner på nätet på ett systematiskt sätt är nästan omöjligt. Och de flesta tar sig inte tiden att skriva utförligt. Därför behövs smartare mätningar som snabbt hittar den felande länken i upplevelsen och som rapporteras löpande. Använd widgets eller integrera undersökningen där den passar. Den är direkt klickbar – inget nytt fönster eller pop-up behöver öppnas.
Du kan fånga upp den direkta upplevelsen av t.ex. registrering eller betalning men också upplevelsen av de produkter du har skickat genom att använda en QR-kod och länk på förpackningen. Komplettera med våra email-enkäter så kan GreatRate täcka upp alla era kontaktytor som idag är frågetecken för er.