Ökad kundnöjdhet genom löpande insikter

Samla in åsikter från dina kunder, oavsett var de befinner sig
Via Touchscreen, Email, SMS eller annat.

Fortsätt läsa Läs mer om Feedbackterminal™
f_img
f_img f_img f_img

Några av våra kunder:

Några av våra kunder:

Samla in hur du vill

Marknadens smartaste Feedbackterminal™


Vi glömmer 90% av en upplevelse inom 30 dagar. Därför får du bäst resultat - och högst svarsfrekvens - när du samlar in feedback direkt på plats. Gör dina mätningar så korta eller långa du vill, våra mallar följer forskningen som säger att människans "attention span" är 8 sekunder och vi gör det mesta utav det. Vissa vill bara klicka och gå, andra kan tänka sig svara på följdfrågor. Vi har löst det med en smart tackruta som både säger tack - och låter den som vill gå vidare.

Utöver det har vi boostat mätaren med ett brett frågebibliotek och de mest kraftfulla analyserna som kan dra pricksäkra slutsatser av väldigt korta undersökningar. Det är slut med plastknappar och andra ytliga mätningar.

Gå till Feedbackterminal

Nå människorna
där de är


Email, SMS & Telefon

När du behöver nå din målgrupp på andra sätt än med feedbackterminaler kan ni genom vår tjänst göra utskick genom Email & SMS. De väljer själva att svara på datorn eller mobilen.

Visste du att standardkameran i de flesta telefoner kan läsa av QR-koder som öppnar en undersökning direkt? Detta är populärt hos många som håller i kurser, föreläsningar och event som avslutar sin presentation med att samla in feedback innan deltagarna gått.

Precis som med feedbackterminalerna är verktyget fullspäckat med smarta frågetyper och kraftfulla analyser - så att du kan göra korta, effektiva enkäter med massa givande slutsatser.

Integrera var du vill
- hur du vill


Webb, länkar & integration

Widget på hemsidor är undersökningar som kommer in från sidan eller underifrån och stängs när man svarar eller kryssar den. De är perfekta när ni vill fråga om upplevelsen av sidan eller en viss flik.

Ett annat sätt är att integrera enkäten direkt på valfri plats - som i exemplet bredvid. Då kan ni placera den i precis den del som ni vill undersöka - kanske i samband med betalningsprocessen eller vid en specifik produkt. Ni kan också ha den som en del av er app.

Våra länkar, som ni kan sprida på valfritt sätt, är smartare än de gamla. Istället för att göra en ny länk för varje enkät kan ni återanvända samma länk och schemalägga vad den ska visa. Då kan ni motivera att trycka upp mer effektiva budskap och hänvisningar till länken i material mm. så att ni får högre svarsfrekvens. Innehållet ändrar ni enkelt i webbportalen.

Er partner för
framtidens feedback


Skräddarsydd lösning

Vi förstår att alla lösningar inte passar alla och att det finns unika behov i olika organisationer. Till skillnad från traditionella enkätföretag som levererar det de alltid levererat är vi precis tvärt om.

Om ni har en specifik idé ni vill utveckla med oss eller bara vet ert problem men inte lösningen så finns vi där för er. Vi kan utveckla nya system eller bygga vidare på vår motor - som partner för er framtida feedback.

Vi bidrar med expertis inom realtidsfeedback och kan agera helhetsleverantör eller innovationlabb - ni bestämmer. För de som inte arbetar över molnet eller kräver extra hög säkerhet är vårt system fullt redo att installeras lokalt hos er. Om ni vill ha terminaler med anpassat utseende, touchskärmar utomhus eller andra skräddarsydda lösningar så är vi med hela vägen från idé till produktion.

Samla in hur du vill

Marknadens smartaste feedbackterminal


Vi glömmer 90% av en upplevelse inom 30 dagar. Därför får du bäst resultat – och högst svarsfrekvens – när du samlar in feedback direkt på plats. Gör dina mätningar så korta eller långa du vill, våra mallar följer forskningen som säger att människans ”attention span” är 8 sekunder och vi gör det mesta utav det.

Vissa vill bara klicka och gå, andra kan tänka sig svara på följdfrågor. Vi har löst det med en smart tackruta som både säger tack – och låter den som vill gå vidare. Utöver det har vi boostat mätaren med ett brett frågebibliotek och de mest kraftfulla analyserna som kan dra pricksäkra slutsatser av väldigt korta undersökningar. Det är slut med plastknappar och andra ytliga mätningar.

Gå till Feedbackterminal

Nå människorna där de är


När du behöver nå din målgrupp på andra sätt än med feedbackterminaler kan ni genom vår tjänst göra utskick genom Email & SMS. De väljer själva att svara på datorn eller mobilen.

Visste du att standardkameran i de flesta telefoner kan läsa av QR-koder som öppnar en undersökning direkt? Detta är populärt hos många som håller i kurser, föreläsningar och event som avslutar sin presentation med att samla in feedback innan deltagarna gått.

Precis som med feedbackterminalerna är verktyget fullspäckat med smarta frågetyper och kraftfulla analyser – så att du kan göra korta, effektiva enkäter med massa givande slutsatser.

Integrera var du vill – hur du vill


Widget på hemsidor är undersökningar som kommer in från sidan eller underifrån och stängs när man svarar eller kryssar den. De är perfekta när ni vill fråga om upplevelsen av sidan eller en viss flik.

Ett annat sätt är att integrera enkäten direkt på valfri plats – som i exemplet bredvid. Då kan ni placera den i precis den del som ni vill undersöka – kanske i samband med betalningsprocessen eller vid en specifik produkt. Ni kan också ha den som en del av er app.

Våra länkar, som ni kan sprida på valfritt sätt, är smartare än de gamla. Istället för att göra en ny länk för varje enkät kan ni återanvända samma länk och schemalägga vad den ska visa. Då kan ni motivera att trycka upp mer effektiva budskap och hänvisningar till länken i material mm. så att ni får högre svarsfrekvens. Innehållet ändrar ni enkelt i webbportalen.

Er partner för framtidens feedback


Vi förstår att alla lösningar inte passar alla och att det finns unika behov i olika organisationer. Till skillnad från traditionella enkätföretag som levererar det de alltid levererat är vi precis tvärt om.

Om ni har en specifik idé ni vill utveckla med oss eller bara vet ert problem men inte lösningen så finns vi där för er. Vi kan utveckla nya system eller bygga vidare på vår motor – som partner för er framtida feedback.

Vi bidrar med expertis inom realtidsfeedback och kan agera helhetsleverantör eller innovationlabb – ni bestämmer. För de som inte arbetar över molnet eller kräver extra hög säkerhet är vårt system fullt redo att installeras lokalt hos er. Om ni vill ha terminaler med anpassat utseende, touchskärmar utomhus eller andra skräddarsydda lösningar så är vi med hela vägen från idé till produktion.

Få reda på orsakerna i en enkel handlingsplan

Detta är vår mest populära metod. Den ger respondenten valet att svara på några snabba följdfrågor som sedan analyseras på djupet. En Handlingsplan kommer automatiskt till din inkorg, redo för vecko- eller månadsmötet.

Smileys som mäter generell nöjdhet

Följ er utveckling genom en enkel smiley-fråga. Denna fångar upp den generella magkänslan.

Följdfrågor med djupgående analys

Välj följdfrågor från en mall eller skriv egna. Respondenterna väljer själva om de vill svara eller inte. Vi har tagit hjälp av forskning för att så många som möjligt ska svara.

Handlingsplanen kommer automatiskt

De följdfrågor som skapar nöjdhet och missnöjdhet pekas ut. Du behöver inte ens tolka några grafer, det du behöver prioritera för att öka nöjdheten står klart och tydligt.

featured

Många fler frågetyper

Smileys

Smileys

Använd smileys, stjärnor, siffror eller dina egna symboler. Skala 3-5.

Följdfrågor

Följdfrågor

Överskådlig sida med kortfattade följdfrågor. Perfekt efter en helhetsfråga.



Net Promoter Score

Net Promoter Score

NPS-frågan: "Hur troligt skulle du rekommendera oss?" är standard inom kundnöjdhet.



Öppen kommentar

Öppen kommentar

Samla in fritext eller kontaktuppgifter i ett anpassat fält för email eller nummer.



Flervalsfråga

Flervalsfråga

Spalta upp dina alternativ och bestäm hur många val som får göras.



Bildfråga

Bildfråga

Ladda upp egna bilder, om det så är på maträtter, avdelningar eller annat.



Smart tackruta

Smart tackruta

Ge respondenten valet att gå vidare med "Tack, vill du gå vidare?", för bästa resultat.



Fler alternativ + mallar

Fler alternativ + mallar

Använd frågebiblioteket och mallarna för att komma igång snabbt.



Kundcase

"Vi ökade försäljningen efter en taktisk fördjupning"

Marcus Murray, marketing manager

Pin-pointade mätningar på IKEA

Undersökningar i utgången, fördjupningar i olika avdelningar och showrooms samt medarbetarundersökningar är några exempel. I utgången ger kunden feedback på specifika avdelningar och med 10 000 svar i månaden per varuhus kan ledningen följa upp vilka avdelningar som behöver förbättras, och vilken som behöver en fördjupning just där. Ett exempel på en sådan fördjupning kom fram till att de behövde flytta på en bäddsoffa och kommunicera fördelarna annorlunda, vilket ledde till ökad försäljning på hela avdelningen. IKEA uppger att de inte kunnat ta reda på detta med något annat verktyg.

"Förutom våra gästers nöjdhet är det extra intressant att lägga in våra egna bilder på maträtter och följdfrågor om hur de borde förbättras"

Johan Lundblad, regionchef

Storsatsning på alla företagsrestauranger och konferenslokaler

På hundratalet platser runtom i Norden levererar Coor service inom företagsrestauranger, konferenslokaler, receptioner mm. till några av de största organisationerna i världen. För att säkerställa hög nivå till alla dessa kunder använder de GreatRate för att följa upp nöjdhet och förbättringsområden. De jämför företagsrestauranger och fördjupar de med störst behov samt skickar ut centrala kampanj-undersökningar. De har en arsenal av mätare som turnerar på deras konferenslokaler och de använder GreatRate när de träffar kunder ute på fältet.

"Vi ökade försäljningen efter en taktisk fördjupning"

Marcus Murray, marketing manager

Pin-pointade mätningar på IKEA

Undersökningar i utgången, fördjupningar i olika avdelningar och showrooms samt medarbetarundersökningar är några exempel. I utgången ger kunden feedback på specifika avdelningar och med 10 000 svar i månaden per varuhus kan ledningen följa upp vilka avdelningar som behöver förbättras, och vilken som behöver en fördjupning just där. Ett exempel på en sådan fördjupning kom fram till att de behövde flytta på en bäddsoffa och kommunicera fördelarna annorlunda, vilket ledde till ökad försäljning på hela avdelningen. IKEA uppger att de inte kunnat ta reda på detta med något annat verktyg.

"Förutom våra gästers nöjdhet är det extra intressant att lägga in våra egna bilder på maträtter och följdfrågor om hur de borde förbättras"

Johan Lundblad, regionchef

Storsatsning på alla företagsrestauranger och konferenslokaler

På hundratalet platser runtom i Norden levererar Coor service inom företagsrestauranger, konferenslokaler, receptioner mm. till några av de största organisationerna i världen. För att säkerställa hög nivå till alla dessa kunder använder de GreatRate för att följa upp nöjdhet och förbättringsområden. De jämför företagsrestauranger och fördjupar de med störst behov samt skickar ut centrala kampanj-undersökningar. De har en arsenal av mätare som turnerar på deras konferenslokaler och de använder GreatRate när de träffar kunder ute på fältet.

"Till oss kommer kungar och de som sparat hela sina liv - vi måste lyssna på dem med moderna verktyg"

Kerstin Nilsson, hotelldirektör

En upplevelse i värdsklass på Icehotel

Aktiviteterna och matupplevelsen förbättras med GreatRate. Gästerna anger vilken aktivitet de deltagit i och ger specifik feedback på sin upplevelse. Detta har lett till att de olika aktivitetsansvariga ökat kvaliteten på sina ansvarsområden. Restaurangerna har tidsinställda mätningar som ändras under frukost, lunch och middag eftersom utbudet och upplevelsen skiljer sig mellan dessa tider. Denna feedback används till att förbättra utbud, lokaler, service och schemaläggning. Deras feedbackmätare är specialdesignade med istema och integrerad led-belysning i skylten.

"Vi behöver se vilka kliniker som har extra behov och vilka problemen är"

Anna Rinstad, kvalitet- & utvecklingschef

Tandvårdsklinikerna jämfördes

Alla kliniker mäts med övergripande frågor - de jämförs för att hitta de kliniker med störst förbättringsbehov. De har också följdfrågor som används för att identifiera de lokala underliggande problemen, som fördjupas vid behov med hjälp av GreatRates dynamiska innehåll. Många anpassningar görs för att dela upp datan på exempelvis avdelningar eller så specifikt som behandlingsrum med hjälp av tydliga segmenteringsfrågor. Det ger uppdelad rapportering och mer personlig återkoppling till respektive medarbetare. Temaveckor införs där fokus ligger på frågor inför, under och efter besöket för att skapa mer konstruktiva slutsatser.

"Till oss kommer kungar och de som sparat hela sina liv - vi måste lyssna på dem med moderna verktyg"

Kerstin Nilsson, hotelldirektör

En upplevelse i värdsklass på Icehotel

Aktiviteterna och matupplevelsen förbättras med GreatRate. Gästerna anger vilken aktivitet de deltagit i och ger specifik feedback på sin upplevelse. Detta har lett till att de olika aktivitetsansvariga ökat kvaliteten på sina ansvarsområden. Restaurangerna har tidsinställda mätningar som ändras under frukost, lunch och middag eftersom utbudet och upplevelsen skiljer sig mellan dessa tider. Denna feedback används till att förbättra utbud, lokaler, service och schemaläggning. Deras feedbackmätare är specialdesignade med istema och integrerad led-belysning i skylten.

"Vi behöver se vilka kliniker som har extra behov och vilka problemen är"

Anna Rinstad, kvalitet- & utvecklingschef

Tandvårdsklinikerna jämfördes

Alla kliniker mäts med övergripande frågor - de jämförs för att hitta de kliniker med störst förbättringsbehov. De har också följdfrågor som används för att identifiera de lokala underliggande problemen, som fördjupas vid behov med hjälp av GreatRates dynamiska innehåll. Många anpassningar görs för att dela upp datan på exempelvis avdelningar eller så specifikt som behandlingsrum med hjälp av tydliga segmenteringsfrågor. Det ger uppdelad rapportering och mer personlig återkoppling till respektive medarbetare. Temaveckor införs där fokus ligger på frågor inför, under och efter besöket för att skapa mer konstruktiva slutsatser.
Nyfiken på vad vi kan göra för er?

Tel: 010-1510909    |    Email: kontakt@greatrate.se

Kraftfull Rapport & Analys

Handlingsplaner

Automatiskt genererade handlingsplaner levereras till er mailkorg på en tid som passar er. Ni får ett färdiganalyserat prioriteringsunderlag baserat på en djupgående analys. Handlingsplanen är speciellt framtagen för att enkelt kunna kommuniceras till er personal.

Export & Rapport

Ni kan hämta ut anpassade exporter i antingen PDF eller CSV/Excel. Det är möjligt att exportera på urval eller respondentgrupp. Vill ni ha sammanfattningar skickade till er löpande kan ni aktivera Auto-rapporter som kommer Dagligen, Veckovis eller Månadsvis.

Portalen & API

Vår molnbaserade portal är tillgänglig dygnet runt alla dagar. Ni når alla era resultat i realtid och kan med vår avancerade segmenteringsmodul segmentera, jämföra eller slå ihop data. Användarhierarkin anpassas efter er organisation och era önskemål. Vi har ett GreatRate-API som låter er överföra data till era egna affärssystem.

featured

Passar alla målgrupper

Skapa den mest lönsamma butiken

 

Allt ifrån stora IKEA-varuhus, bilhandlare till små ICA-butiker har visat att systematisk insamling av den direkta upplevelsen leder till snabbare förbättringar som syns på sista raden. Den traditionella NKI-undersökningen vet inte vilka tider som sticker ut eller exakt vad som påverkar negativt just då.

 

Nyckeln ligger i två saker:

1. Se trender så att ni kan förutspå vad som behövs när det kommer till exempelvis schemaläggning.

2. Automatisk fördjupning som exempelvis visar om det är det ekologiska utbudet eller skyltningen som är problemet. Undersökningar kan enkelt delas upp på avdelningar så att olika ansvariga kan se just deras förbättringsområden.

Kvalitetsvård som lyssnar in och skapar förtroende 

 

Patienternas inflytande och delaktighet är avgörande för en bra upplevelse. Och en bra upplevelse är avgörande för att de ska välja er nästa gång de står i valet att välja vård. Ni skapar förtroende genom att förstå hur de känner och visa att ni bryr er. Valet av feedbackverktyg speglar också er image och kvalitet – en ytlig mätare säger att ni tar lätt på deras åsikter, medan en smart, modern mätare visar att ni ligger i framkant och vill deras bästa. Ta hänsyn att olika individer har behov av olika lösningar – förutom nöjdhetsmätningar används GreatRate för att kommunicera enklare med patienter som har språksvårigheter, där det är enklare att uttrycka sig med bilder. Ibland kan det vara smidigt att ta med sig en surfplatta till sängkanten och samtidigt ha tillgång till ett kraftfullt och intuitivt enkätverktyg.

Ge gästen bästa tänkbara service

 

För att gäster ska rekommendera er och komma tillbaka är det mycket som ska fungera. Bra service, god mat, bra utbud och en lokal som ger rätt atmosfär. Stress gör ofta att allt inte hinns med – dåhjälper GreatRate er att prioritera rätt.Ta med undersökningen tillsammans med notan, eller låt gästerna svara på en smileyterminal som är anpassad till ert varumärke med precis rätt kvalitetskänsla. Servitören eller gästen kan själv ange vem som serverade, så att personalen kan få personlig feedback och skapa ännu bättre service nästa gång.

 

Ni kan även undersöka benägenheten att rekommendera er genom frågetypen NPS (Net Promoter Score).

Bli expert på din marknad

 

Marknadsundersökningar bygger på att fånga en direkt upplevelse om en produkt eller att hitta nästa taktiska drag. Ett verktyg som finns där kunden är ger dig ovärderlig kunskap och kraften att växa och ta marknad. Traditionella enkäter kommer inte i närheten av fördelarna med direkt feedback.

 

Ta reda på vad kunderna föredrar och hur de tänker så att du kan basera kampanjer och personas på fakta. Ta reda på hur produkter och digitala tjänster ska utvecklas. Ta reda på hur de uppfattar ditt varumärke och skala upp er plats på marknaden.

Strategiska förbättringar på hotell

 

Att kunna ge gästen respons på ett klagomål, till exempel genom att gästen anger sin email om de vill bli kontaktade, är bra men långt ifrån tillräckligt. Det individuella perspektivet behöver kompletteras med de övergripande mönstren – de återkommande problemen som påverkar många gäster. Det är så ni tar marknadsandelar och ökar lönsamheten. Här hjälper GreatRate just ert hotell med att hitta specifika förbättringsområden som centrala, traditionella enkäter inte hittar.

 

Ni har också full möjlighet att komplettera med frågor om ni öppnar en ny bar eller ska bygga om entrén och vill veta vad gästerna tycker.

Engagera publiken & fånga upp leads

 

Event tar lång tid att planera och feedback inför, under och efter gör att ni kan lägga energi på rätt saker. Gör förbättringar under eventets gång eller se till att nästa event lockar fler besökare och får nöjdare deltagare. Att få direkt feedback på övergripande nöjdhet, programpunkter och service ger er många konkurrensfördelar.

 

Som utställare kan du engagera besökare i din monter och samla in viktig kontaktinformation. Du kan också engagera publiken under konferenser och föreläsningar, genom att ställa frågor live som visar vad gruppen tycker eller tror om ämnet. GreatRate kan alltså själv bidra till bättre upplevelser genom att engagera till deltagande.

Fånga åsikter på språng

 

Stamkunder och ovana resenärer har en sak gemensamt – de vill känna sig välkomnade och vill att allt ska fungera. På flygplatser gäller det att snabbt hitta lösningar på problem – och där hjälper GreatRate er att förstå “varför”. Är det bemötandet eller informationen som är det underliggande problemet i biljettkontrollen? Är det halt på golvet eller fungerar inte handtorkarna på toaletten? Snabba mätningar där det krävs, och mer dynamiskt innehåll där ni har nytta av det.

 

På själva resan – på tåget, flyget eller bussen – är mätare eller QR-koder/länkar kraftfulla verktyg för att skapa en optimal upplevelse.

Gör utvärdering till en upplevelse

 

Matsalar och studiemiljöer behöver ofta förbättringar. Anonym feedback – i ett verktyg som kan hantera eventuella ”skoj-svar” – låter alla elever komma till tals. Utöver detta finns det också många utbildningstillfällen som kan förbättras. Lektioner, föreläsningar, seminarier och övningar. Vanliga utvärderingar är alltför tunga och oflexibla.

 

Låt deltagarna utvärdera på sin mobil i slutet av föreläsningen, på en mätare på vägen ut eller snabbt på sin dator. Skolinspektionen är tydliga med att systematiskt kvalitetsarbete och delaktighet är viktigt. Detta är elevdemokrati på högsta nivå.

Skapa en konverterande webb


Att hantera alla recensioner på nätet på ett systematiskt sätt är nästan omöjligt. Och de flesta tar sig inte tiden att skriva utförligt. Därför behövs smartare mätningar som snabbt hittar den felande länken i upplevelsen och som rapporteras löpande. Använd widgets eller integrera undersökningen där den passar. Den är direkt klickbar – inget nytt fönster eller pop-up behöver öppnas.


Du kan fånga upp den direkta upplevelsen av t.ex. registrering eller betalning men också upplevelsen av de produkter du har skickat genom att använda en QR-kod och länk på förpackningen. Komplettera med våra email-enkäter så kan GreatRate täcka upp alla era kontaktytor som idag är frågetecken för er.

Kontaktformulär